Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2011-07-09 08:56:35

drzewieckifilip

Administrator

Zarejestrowany: 2011-07-05
Posty: 11
Punktów :   

Karta postaci i mechanika walki

http://img828.imageshack.us/img828/7052/kartapostacistrona1.jpg

Uploaded with ImageShack.us
http://img199.imageshack.us/img199/6226/kartapostacistrona2.jpg

Atrybuty:
Siła - Czym większa siła, tym postać zadaje potężniejsze obrażenia fizyczne zadaje postać. Atrybut odpowiedzialny za ilość energii wojowników.
Zręczność - Odpowiada za szansę na trafienie przeciwnika broniami konwencjonalnymi. Ma wpływ także na zdolność obrony postaci.
Budowa - Ma wpływ na ilość punktów wytrzymałości.
Inteligencja - Atrybut najistotniejszy dla magów, ponieważ wpływa na ilość ich punktów energii. Jeśli wartość inteligencji postaci wynosi 1, to nie potrafi ona się poprawnie wysławiać. Jeżeli wartość jest niższa niż 4, to nie potrafi ona pisać.
Geniusz - Wewnętrzna moc każdej postaci. Wpływa na moc zaklęć.
Spryt - Cecha, którą powinien odznaczać się każdy łotrzyk. Wpływa na ilość ich punktów energii.
Charyzma - Urok osobisty postaci, który determinuje to jak bardzo jest przekonująca w oczach innych.

Każdy gracz ma na początku 25 punktów, która rozdziela dowolnie pomiędzy wybrane atrybuty 1 za 1. Jeśli gracz chce zwiększyć wartość atrybutu, może to zrobić wydając w tym celu odpowiednią ilość punktów doświadczenia. Koszty doświadczenia przy podwyższaniu wartości umiejętności: 500 x obecna wartość atrybutu. Aby więc podnieść wartość atrybutu z 7 na 8 należy wydać 3500 punktów doświadczenia.


Poszczególne wartości:
Atak = Zręczność + Umiejętność(walki konkretną bronią np. jednoręcznymi broniami rąbiącymi) + Premia broni
Obrona = Zręczność + Umiejętność + premia broni + premia tarczy - kara od pancerza
Pancerz = Redukcja obrażeń o podaną wartość
Obrażenia = Siła + obrażenia broni. Bronie dystansowe korzystają jedynie z obrażeń broni.
Energia = 10 + Umiejętność + Siła(Wojownik)/Spryt(Łotrzyk)/Geniusz(Czarodziej)/Dowolny wybrany atrybut w przypadku druidów - kara od pancerza
Inicjatywa = Umiejętność + Zręczność - kara od pancerza
Wytrzymałość = 10 + Budowa.
Moc = Inteligencja + Określona dziedzina magii

Umiejętności:
Początkowa wartość każdej umiejętności wynosi tyle, ile wynosi odpowiadający jej atrybut. Jeżeli więc postać ma 7 zręczności, to wszystkie umiejętności związane z walką bronią będą wynosić również 7. Poszczególny dziedziny magii oparte są z kolei na Geniuszu. Jeśli gracz chce zwiększyć wartość umiejętności, może to zrobić wydając w tym celu odpowiednią ilość punktów doświadczenia. Kiedy gracz chce użyć jakiejś umiejętności, która nie jest związana z walką, a więc na przykład ukryć się w cieniu, kula kostką k20 i dodaje wartość umiejętności. MG ustala stopień trudności zadania i decyduje czy otrzymany wynik sprawił, że czynność zakończyła się sukcesem.
Koszty doświadczenia przy podwyższaniu wartości umiejętności: 100 x obecna wartość. Aby więc podnieść wartość umiejętności z 7 na 8 należy wydać 700 punktów doświadczenia.


Walka
Na początku walki gracze rzucają kością k20 i do wyniku dodają wartość umiejętności "inicjatywa". Rzuty te ustalą kolejność wykonywania ruchów. Przyjmijmy, że wojownik A podbiega do wojownika B i atakuje go. Kula kostką k20 i dodaje wartość ataku. Wojownik broniący się kula również kostką k20, ale dodaje z kolei wartość obrony. Jeżeli atak wojownika A przekroczy obronę wojownika B, to cios trafił, a różnica oczek na kości determinuje to jaki silny był cios. Przypuśćmy, że atak łącznie wyniósł 27, a obrona 22. Różnica oczek to 5, co oznacza, że broń zadała 50% obrażeń. Każda broń ma podaną stałą liczbę obrażeń. Jeżeli więc cios zadany był mieczem o obrażeniach 6, to cios zabrał przeciwnikowi 3 punkty życia(50% z 6). Klasy czarujące w niektórych przypadkach są urzpywilejowane, ponieważ ich niektóre zaklęcia trafiają od razu, bez potrzeby kulania kością.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-black.pun.pl www.winxclub.pun.pl www.kmorhen.pun.pl www.europeistyka2010.pun.pl www.umarlipoeci.pun.pl